Friday 5 July 2013

faedah mengkudu

Pokok Mengkudu merupakan sejenis tumbuhan yang terdapat di hutan Malaysia serta di negara-negara ASEAN yang lain. Nama botaninya Morinda spp.
Pokok herba merujuk kepada tumbuhan renek berbatang lembut. Pada kebiasaannya pokok herba mempunyai batang yang lembut dan berair. Pokok-pokok herba telah lama digunakan oleh orang-orang Melayu dan Cina sebagai bahan ubat atau penguat tenaga.
Pucuk atau daun muda mengkudu mengandungi khasiat makanan tinggi. Pucuk Mengkudu juga boleh dibuat ulam. Pokok ini juga digunakan sebagai ubat tradisional.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ORDER FORM

Name:
Email Address:
Tel Number
KOd DAn nama item
Kuantiti
Cara Bayaran Maybank2u
Cimb klik
Cash Deposit
Tarikh dan Masa Bayaran
Alamat untuk pengeposan

Get your own free form like this one.

HANYA RM30.00 ANDA BOLEH KAYA!

cuma bermodalkan rm30 sahaja anda berpeluang menjana pendapatan anda lebih rm1000 sebulan.. bisness dan produk yang semakin menigkat naik dan mendapat perhatian ramai. anda tidak akan rugi, apatah lagi modal serendah ini saya yakin tidak menjejaskan diri anda. saya akan bantu anda dari segi sokongan, guide anda, penerangan dan penjelasan melalui e-mail, talefon dan sms. bagi anda yang berada di sekitar kuantan juga saya boleh berjumpa dengan anda dan memberi penerangan secara percuma.

talefon saya = 012-7483550
msg saya = 012-7483550
ym saya = fareast_madzlan@yahoo.com.my
blogg saya = faizmadzlan.blogspot.com


JADI AHLI KAMI

SILA SMS SAYA@ HUBUNGI SAYA. encik faiz- 0127483550

(nama) (lokasi) (tarikh) (masa) (jumlah)

CTH: FAIZ KUANTAN 10/JUNE/2012 2.03PM RM30






Pembayaran melalui akaun maybank sahaja

(Faizal Bin Madzlan)

156-039-360-596


P/S Saya akan menghubungi anda sebaik sahaja pembayaran dilakukan

TEMPAHAN PRODUK NEW WORLD 55

GEL PELBAGAI GUNA NW55 (100 GM)= KOD PC101
HARGA RM39.50

GEL PELBAGAI GUNA NW55 (50 GM)= KOD PC102
HARGA RM24.50

SYAMPU PELABAGAI HERBA NW55 (350 ML)=KOD PC103
HARGA RM25.00